Sunday, September 17, 2017

ŠAMPONEZE TORTA

Fotografija Grohotom se smijem.
SASTOJCI
Za kore
9 belanaca
200gr kristal šećera


2 kašike prezli
1 kašika brašna
1 kašikica praška za pecivo
200 gr prženih mlevenih lešnika

Za fil
12 žumanca
180gr kristal šećera
200 gr čokolade
250 gr putera
2 kašike šećera u prahu

i još
za ukras prženih mlevenih lešnika

PRIPREMA
Kore
Lešnike ispeći, oljuštiti i samleti. U poslednje vreme ja to radim u tiganju i za čas budu gotovi.
Mlevene lešnike pomešati sa prezlom, brašnom i praškom za pecivo, dobro izmešati i podeliti na tri jednaka dela.200gr šećera podeliti na tri jednaka dela što je 66gr ili 5 velikih kašika cc.

Tri belanceta umutiti sa dodatkom soli, limuna ili sirćeta u čvrst šne. Ja dodam i šećer odmah, a vi možete i deo po deo ako se plašite da neće ostati čvrst.

U dobro umućena belanca, polako rukom umutiti trećinu smese sa lešnicima.

Masu izliti na papir za pečenje koji je položen na donji kalup modle za torte. Nije potrebno stavljati obruč. Peći koru 20ak minuta smanjujući temperaturu od 200C na koje je bila zagrejana rerna do 150C, na svakih 5 minuta.

Ispečenu koricu izvaditi iz rerne i prevući na rešetku da se hladi. Tek sa skroz ohlađene kore skinuti papir za pečenje. Na ovaj način ispeći i preostale dve kore.

Fil
Žumanca izmešati sa šećerom i dobro umutiti u krem, dok se šećer ne otopi a zatim staviti da se kuva na paru. Kuvati dok žumanca ne dostignu temperaturu skoro 80C, a zatim dodati što sitnije naseckanu čokoladu i dobro mešati, jer će čokolada mnogo zgusnuti krem. Šerpu sa kremom staviti u posudu sa hladnom vodom i mešati dok se skroz ne ohladi (ja to radim u sudoperi).

Puter umutiti sa kašikom, dve šećera u prahu u krem, a zatim ga neizmenično mešati sa čokoladnim kremom dok se potpuno ne povežu u jedan.

Kremu podeliti na tri dela, od kojih je jedan malo veći. Filovati neizmenično kore i fil, a sa većim delom krema namazati tortu i okolo. Ukrasiti seckanim pečenim lešnicima i dekoracijom po izboru. Ja sam imala ideju ružica od bele čokolade ali mi baš nije išlo jer čokolada koju sam izabrala izgleda baš nije namenjena oblikovanju.

PRIPREMA
Poslužiti tortu koja je dobro odstajala u frizideru i dobro se stisnula.

Od ove torte ostanu tri belanceta koja se po meni uvek mogu upotrebiti u nešto lepo…Inače se može praviti i bez ta tri žumanceta viška, ali ja sam htela i više krema…

Za drugi put,iako se niko nije bunio, po mom ukusu smanjiću šećer u filu i pokušati sa drugom čokoladom, jer mi se čini da je ova koju sam koristila preslatka.
Fotografija Grohotom se smijem.
Fotografija Grohotom se smijem.

0 comments:

Post a Comment

 

RECEPTI Template by Ipietoon Cute Blog Design